9 maj 2012

Jag älskar min Iphone

Eller? Sitter precis och tänker på det här med "dagens teknik". Jag var emot hela den här grejen med Smartphones från början, tyckte liksom att det hade gått till överdrift. Mobil ska man väl ändå ha för att kunna ringa på?

Men sedan tänkte jag lite till och kände att man kanske inte ska vara motsträvig heller. Vart går gränsen mellan sunt förnuft och motsträvighet egentligen?
Man ställs inför frågan ganska ofta som förälder. Hur mycket ska ens barn få se på tv? Sitta vid datorn? Leka med mobiltelefonen?

Världen ser ju så olika ut nu mot när vi var små. Då fanns inga mobiltelefoner, vi hade 4 kanaler på tv:n och det var väldigt ovanligt att man hade egen tv på rummet.
Det är ganska enkelt att säga, nej Valter ska inte ha någon egen tv, mobiltelefon eller dator. Men hur enkelt blir det sedan när han kommer hem från skolan och säger att alla hans klasskamrater har det?

Vi tänker att vi inte vill att Valter ska kolla på tv för mycket, inte leka med våra mobiler eller datorn. Men så känner jag att vi själva kanske inte ska göra det heller? För visst blir man lätt lite beroende av teknik, en dag utan tv, dator och mobil är bra jobbat. I början när Valter föddes var tvn på för jämnan här hemma, jag var inte van vid att vara hemma så mycket och det kändes "tryggare" med lite ljud på något sätt.
Efter ett par veckor kunde jag hela veckoprogrammet utantill och började till och med ställa in saker för att inte missa vissa program! Men nu när Valter är mer medveten så har jag slutat sätta på tvn och föröker verkligen tänka mig för, och inte sitta framför datorn samtidigt som han får kvällsvällingen.
Nu låter jag säkert väldigt präktig, ni som känner mig vet förstås att så inte är fallet. Och även "perfekta mammor" (som jag;) har sina ups and downs ibland, och jag erkänner att jag HAR satt på tvn och satt Valter framför den på en filt ett par gånger..

Precis här och nu ligger Valter och lyssnar på Spotify för fullt. Och sover. Han somnar jättebra till playlisten "Sleep baby sleep". Då tycker jag faktiskt att min Iphone är en riktigt bra grej och jag släpper alla mina principer angående modern teknik. För jag tror faktiskt att Valter uppskattar lugnt pianospelande mer än min falska stämma.

En annan sak som jag älskar min Iphone för är kameran. Jag älskar att fota och skulle helst vilja ha med min systemkameran överallt, men som sanningen ser ut så känns den tyvärr lite stor och klumpig att bära omkring på så jag har inte med den överallt. Då är min Iphone min hjälte! Den fångar ögonblick då man bara "önskar att kameran hade varit med". Så jag tänkte dela med mig av lite bilder från den :)

Ni som är vän med mig på facebook har säkert sett mestadels av dom redan, men för er ANDRA då :)

Valters kusin Elvira.

Valters farmor Lotta.

Olga, den fina hästen som ger mig påfyllning av endorfiner tre dagar i veckan.



"Vår" trädgård.

Farmor Maj-Britt fyller 85 år.




Den fina, underbara, snygga och snälla pappan/sambon.

Valter med kompisen Elliot <3

Valter och Petter på årets första Picknick.



Valter och "gammelfaster" Tina.

Maman roar sig i Sälen.


Lägg till bildtext


Valters rum börjar sakta med säkert ta form!

Fina Louise och Elliot.



Här bor vi!


..Och här vaktar vi.

Jag använder mig oftast av apparna Instagram och Camera+.

Ha det fint! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar