3 maj 2012

Häst, häst och ännu mera häst

Tänkte dela med mig av lite bilder från helgens hästtävlingar. Tre tjejer här i Tranås hade en välgörenhetshoppning som projektarbete på gymnasiet, där intäkterna gick till Barncancerfonden. Grymt bra jobbat tycker jag (som inte ens lade ner 1 % av den energin på mitt projektarbete..).

Så jag hjälpte till och tog lite bilder, jättekul men ack så svårt! Har verkligen legat på latsidan med fotograferandet sedan Valter föddes och det tog några försök innan jag fick med en hoppande häst på bild. Önskar bara att jag hade ett bättre zoom, just nu har jag ett budgetzoom från Tamron som funkar riktigt bra med tanke på priset, men det går tyvärr inte få till de där riktiga superbilderna.













Visst kan man inte annat än att bli lite sugen på att svischa över de där hindrena själv? Men med tanke på att jag för tillfället blir helt slut efter att ha travat ett varv runt ridbanan, så behöver jag nog träna lite till innan jag ska ge mig på några hinder igen..

Ha det fint!

2 kommentarer:

  1. Jättefina bilder ju! Rider du? Tycker hästar är lite läskiga. :D

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! :) Jag har precis börjat rida litegrann nu igen, har haft egen häst i flera år innan men fick ta bort henne förra sommaren. Hästar är inget att vara rädd för, de är så snälla så! Och det är jäääättekul att rida ;)

    SvaraRadera