17 april 2012

Tips?

Har tänkt lite, eftersom det här är en fotoblogg (eller det skulle vara det, men är väl lite mer en kombinerad dagbok/fotobok) så kanske det skulle vara på sin plats med lite fototips? Är det någon som vill läsa om det, eller tycker ni det är skittråkigt och bara onödigt?
Tanken uppkom väl när min granne, som har skaffat sig en fin systemkamera, ville ha lite tips angående inställningar. Och eftersom det antagligen aldrig kommer bli av att jag visar henne det, så tänkte jag att jag kunde skriva lite om det här. Så kan ju hon läsa, och kanske någon mer som skulle tycka att det var lite intressant.

Nä, nu har jag suttit här och skrivit ett stycke fyra gånger om, och raderat det lika många gånger. Lika bra att inse att skrivarlusten bara inte finns här idag, och att självkänslan är alldeles för låg för att jag ska tro på ett skit av det jag skriver. Fuck självkänslan. Men den är jävligt bra att ha, och jag har ju lovat mig själv att jag ska träna på den, om inte för min egen så för Valters skull. Så jag kan ju visa lite trams jag har pysslat med i Photoshop i alla fall.





Nu ska jag sova, och peppa självkänsla. Eller så sover jag bara och tar det där med självkänslan en annan dag. Natti Natt! /Emelie

1 kommentar:

  1. Kämpa på! Du borde inte ha dålig självkänsla. Du är jätteduktig på det du gör och verkar vara en toppentjej. Jag vill gärna läsa om fototips och gillar din mysiga blogg. :D

    SvaraRadera