14 april 2011

Under Cover Of Darkness

Gillar den nya låten med The Strokes, hela albumet är ganska bra faktiskt. Skulle ju inte vara helt fel att få se dessa skönheter live i sommar.. Eftersom jag stenhårt tror på den forskningen att foster i magen börjar uppfatta ljud i v. 13 så kan jag ju tänka så att jag faktiskt spelar för två personer nu. Och det är ju självklart att bebisen ska få lyssna på bra musik från början.

Jag lämnade in inlämningsuppgift nr 2 i kursen Digital Bildbehandling igår och fick ett mail idag om att den var godkänd, lycka! Trots att den första uppgiften fortfarande granskas, men jag har gjort mitt bästa och om den inte skulle vara godkänd nu heller hoppas jag på en bra förklaring till varför.

Så det var denna bild vi skulle jobba med denna gången (alla kursdeltagare jobbar med samma bild). Uppgiften var att lägga på mer kontrast i bilden, ta bort "frissigheten" på flickans huvud och byta färg på rutshkanan, från gul till röd.

Före:

Efter:

Ser nu att den röda färgen ser lite mer orange ut, men jaja. :)

Ha en fortsatt bra dag! /Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar