26 april 2011

Mama I´m coming home




Just nu går det ner, det går upp och ner igen. Jag har inte koll på några tankar, de flyger runt i flera km i timmen.

Vad funderar jag på egentligen?

  • Vad ska jag äta?
  • Är jag en dålig människa?
  • Ska vi ha barn?
  • Vad kommer hända med kroppen?
  • Kommer jag gå ner i vikt sen?
  • Klarar jag av två hundar och ett barn?
  • Kan jag verkligen vara mamma?
  • Kommer jag känna mig låst och tråkig?
  • Kommer jag tappa tålamodet?
  • Är barnet friskt?
Ja, ungefär så och så tusen frågor till. Så självisk är jag för tillfället!

Godnatt / Blivande vimspanna till mamma

3 kommentarer:

  1. Du kommer fixa det galant! Jag tror på dig ♥

    SvaraRadera
  2. Ja, du kommer att fixa det galant Emelie!! :) Man växer in i rollen som mamma under graviditeten! Du är med om en jätte mäktig resa nu!! Njut och lita på dig själv och Petters förmåga :) Kram Sandra och Silas

    SvaraRadera
  3. Vad snälla ni är, tack så mycket! Det värmer alltid med positiva kommentarer. Vissa dagar är ju värre än andra, sen blir det bättre, sen sämre. Men jag antar att du vet det redan Sandra.. :)
    Jag är glad att jag har världens bästa Nikita som tar hand om lille valpen iaf, för guud vad jobbigt det kan va! :)

    SvaraRadera