28 april 2011

C´est la vie home

Förutom att fotografera så gillar jag ju lite andra saker, bland annat inredning (vilket de flesta tjejer från 20 år och uppåt antagligen gör).

Idag inhandlade jag Sköna Hem´s nya tidning Country Life, en tidning som ska handla enbart om lantliga hem. Och visst var den bra, mycket härlig inspiration. Hittade flera hem jag gärna hade velat visa upp här, men de finns självklart inte att hitta på internet ännu.

Det tråkigaste med tidningen var dock att allt är så nedrans DYRT. Tex ett underbart fransk antikt bord för nätta 25 000. Jag tjänar inte ens 25 000 på en månad. Visst kan det ge lite inspiration ändå, speciellt när man inser att det där underbara franska bordet faktiskt kan finnas på en loppis här nånstans i Småland för runt 100-lappen. Eller så tar man ett "vanligt" bord och chicar till det så som man själv vill ha det.

Jag skulle tycka att det var lite roligare om tidningarna kunde visa lite mer billiga saker, och hemmabyggen. Då skulle man inte behöva känna den där ångest-känslan varenda gång man har bläddrat i en såndär tidning. För lite ångest får man ju, eller i alla fall jag, när allt är så otroligt fint och man bara önskar att man hade flera miljoner på banken och kunde fixa allt det där.

Trots den lilla dusten av ångest så gav tidningsläsandet mig lite ny inspiration för vårt framtida boende! Och jag längtar så mycket tills vi flyttar (1:a juni). Huset vi ska bo i är ett gammalt timrat hus från 1800-talet, lägenheten är förvisso renoverad men den gamla stilen finns fortfarande kvar litegrann med trägolv och pärlspond på väggarna.
Vi bor ju i en jättemysig lägenhet nu, men ända sen vi bestämde oss för att flytta har inspirationen här hemma liksom dött ut och jag vill bara göra om!
Så det ska bli så kul att flytta!


Det här huset ska bli vårt framtida hem.
 Och skulle jag mot all förmodan få in lite extra cash sådär lagom till flytten skulle jag mer än gärna inhandla lite bäddtextilier från Zara Home. Underbart fina, man vill ju bara lägga sig i varenda säng.




Fast H&M´s hemkollektion är väl helt okej också, och till humana priser dessutom. Skulle kunna tänka mig det här:



Nu ska jag drömma vidare om (billig) inredning. Godnatt / Emelie

1 kommentar: