2 mars 2011

This is the first day of my life

Yours is the first face that I saw
I Think I was blind before I met you
I don't know where I am
I don't know where I've been
But I know where I want to go

I remember the time you drove all night
Just to meet me in the morning
And I thought it was strange
You said everything changed
You felt as if you just woke up
And you said,
This is the first day of my life,
I'm Glad I didn't die before I met you
But now I don't care I could go anywhere with you
And I'd probably be happy.
 
Bright Eyes - The First Day Of My Life underbar låt som får mig att tänka på Petter.


Idag har jag gjort en foto-uppgift samt börjat på den första inlämningsuppgiften till kursen Visuell Kommunikation. Inlämningsuppgiften handlar om att jag ska fota två näringsverksamheter i Tranås och fånga känslan som jag tycker jag får på just det stället i bilden, är det är lugn plats? En stressig? Tråkig, rolig?

Så det är vad jag har börjat pyssla med idag och den ena platsen jag valde att fota på var Tranås Simhall, eftersom min mamma jobbar där är det ju ganska lättillgängligt. I morgon ska jag nog gra studiebesök på Petters arbetsplats och fota lite där, sen väntar lite redigering och redovisning i helgen.

Men jag har ju gjort en till uppgift idag, efter varje lektion vi har så får vi alltid en övningsuppgift. Denna vecka handlade det om komponering och bildens olika byggstenar. Så vad vi skulle göra var att ta ett porträtt av någon vi känner väl och förmedla personens personlighet i bilden genom att komponera den på ett speciellt sätt.
Inte helt lätt kände jag, men valde att fota min sambo Petter som jag tycker att jag känner ganska väl. Den första bilden är den jag redovisade sedan passade jag på att fota lite annats krafs här hemma när jag ändå hade kameran framme :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar