8 mars 2011

Look at the stars

Look how they shine for you.

Åh, det har varit en sådan otroligt härlig vårdag idag. Jag glömmer verkligen bort den här känslan, varenda vinter. Det luktar gott, solen värmer, kroppen känns lite lättare och leendet på läpparna är lite lättare att klämma fram. Vår! Gud vad gott.

Men, samtidigt som jag går och drömmer bort dagen i ett vår-lyckorus har jag ändå lite som hänger över mig. SKOLARBETE. Varför kan jag inte bara ta mig tid till att plugga litegrann? När jag bara hade en lektion, eller kanske två att göra då gick det ganska enkelt. Men nu har jag liksom 4 stycken, plus två inlämningsuppgifter. Har i och för sig börjat på en uppgift, men läs, börjat. Det händer inte mycket inte.
Antar att det är dags att ta mig i kragen och komma loss ur den här drömvärlden jag har skapat så fint åt mig själv. Går upp, solen skiner. Äter lite frukost, youghurt, flingor och färska hallon med honung på vårt fina köksbord som står placerat så fint att morgonsolen gassar rakt in. Drömmer lite. Går ut på en långpromenad med hunden. Åker till stallet, myser, drömmer, rider kanske. Sedan är det kväll, då myser jag ännu mer. Äter något gott, tittar på tv. Och bara myser! Herregud. Nej, nu får det vara slut på det här. I morgon då är det pluggdag nummer ett. Först ska jag bara fika med några vänner, och ta en långpromenad, frukosten får jag förståss inte missa, sedan lite mys.. eller nej. Bara fika, promenad sedan plugg! Sådär. Enkelt.

Lite bilder blir det förståss också. Lägger upp några bilder jag tog på min vän Alexandra som när som helst blir mamma till en bebis.





Klicka för större bilder.


Hoppas ni njuter av vårvädret. /Emelie


2 kommentarer:

  1. hej! fina foton! hittade din blogg via distanskursen i foto. :)

    SvaraRadera
  2. Hej! Tack så mycket! :)

    SvaraRadera