15 mars 2011

Långa nätter

Det går lite segt för mig just nu. Dagarna går långsamt men ändå hinner jag inte med något, hur går det ihop sig? Anledningen till att jag inte har varit så duktig på att uppdatera här stavas i alla fall Hundvalp. Japp, familjen ska utökas med en till vovve!

Och ja, jag vet att det kommer bli mycket jobb. Jag vet att jag kommer bli lite låst första tiden. Jag vet att valpar kan vara förjävliga ibland, jag vet! Det har varit mycket tjat om just detta ända sedan jag började prata om att skaffa en hund till. Och alltid samma svar, "jag vet". Herregud, det är väl självklart att jag har tänkt över det hela innan. Det är ju inget gosedjur jag skaffar, och dessutom har jag ju faktiskt en livs levande hund här sedan innan.
Men. Människor vill förstås tycka, tänka och vara delaktiga, så är det ju alltid. Nu är det i alla fall bestämt, någon gång nästa vecka ska vi hämta vår nya familjemedlem, Iris eller "Heartstaff Top Model" som är hennes kennelnamn.

Kvällen idag var tänkt att ägnas åt studier, MEN, som vanligt finns det ett men när jag har bestämt något som kanske är lite jobbigt. Jag var så jäkla trött just idag. Jag och Petter var faktiskt en sväng i Linköping och när vi kom hem behövde ju såklart Nikita gå ut, och sedan var klockan helt plötsligt nio. Efter dusch, kvällsmat och tv-tittande hann klockan bli elva och herregud, det är ju alldeles för sent för studier!
Så för att göra några nyttigheter har jag skickat in lite bilder på framkallning, och det känns otroligt skönt.
Har länge tänkt framkalla lite Indonesien-bilder, samt tre förstoringar som vi ska hänga upp i sovrummet.

Det var förstås sjukt svårt att bestämma, men dessa tre fick blir förstoringar:





Gillar egentligen inte den sista bilden för att jag ser så knubbig ut, men jag ville liksom att alla bilder skulle vara under samma tema och den här bilden var tyvärr den enda som såg någorlunda vettig ut.

Sedan lämnade jag in två bilder på Sophias flicka Alice:




Nu har jag samvete nog att göra Petter och Nikita sällskap i sängen (som dagen till ära har prydits med ett nytt rosa överkast)
Godnatt! /Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar