27 juni 2012

It´s a perfect (blog) world

Läste precis ett inlägg på en blogg som jag brukar följa (de gånger jag tar mig tid att läsa). Hon ville ha tips på bra bloggar, och inte bloggar där allt är rosaskimrande och fint hela tiden, utan bloggar om det verkliga livet.

Tyvärr så känns det som om många bloggar bara visar en viss del av livet, den rosaskimrande delen. Det är bilder på perfekta dagens outfit (att det tog femtioelva timmar att komma på dagens outfit, det får man aldrig veta).
Glada rena och perfekt klädda barn (att ungen två sekunder efter kortet togs börjar gallskrika, spyr ner den fina pop-bodyn, välter ut hunden vattenskål och blir genomblöt - får vi aldrig veta).
Välsminkade, persikohyansikten med perfekt längd på de mascaraprydda fransarna (att det tog en timme och en kvart att få på sminket eftersom barnet rev ner halva badrummet under tiden, det får vi aldrig veta).
Nybakade cupcakes och perfekta, välstädade, pastellfärgade hem (att den som tog bilden stressar halvt ihjäl sig varje dag för att just hålla detta perfekta hem i schack, det får vi aldrig veta).

Så vad är då en bra blogg? För mig är en bra blogg, en som är ärlig, rolig, kanske handlar om ditt intresse och framför allt innehåller nyanser! För livet är fullt av nyanser.
Sedan har förstås inte alla samma sorts nyanser, vissa har det kanske kämpigare än andra. Vissa kanske är inne i ett bra flow just nu då allt bara flyter på, vissa kanske älskar att baka cupcakes, vissa kanske har barn som nästan jämt är glada - men lämna inte ute allt det dåliga i livet, för det dåliga är faktiskt bra. För utan det dåliga, skulle vi aldrig uppskatta det som är bra :)

Och. Eftersom det här är en sorts fotoblogg så blir det ju tyvärr lite onyanserat ibland, eftersom jag bara visar upp de allra bästa, redigerade bilderna. Så ja, jag tänkte helt enkelt bjuda på lite oredigerade - inte fullt så bra bilder (hade jag haft orken att plocka fram hårddisken hade bilderna inte varit i närheten att vara så "bra" som dom här, det kan jag lova:).









It´s a perfect world, in my way.

Ha det fint! /Kram

3 kommentarer:

  1. Haha! Jag älskar bilderna! Så mycket energi och liv :D

    SvaraRadera
  2. Fast många av dom du la upp somm dåliga nu tycker jag är skitbra! Älskar såna bilder. Framförallt den där ungen slriker och den andra bara glor helt förskräckt. TOPPBILD! Haha! Idag har jag ett till bröllop. När hade du ditt?

    SvaraRadera
  3. Hahaha håller med dig!! Allt det där runt om får vi aldrig veta.. måste vara jobbigt att hålla fasaden uppe. :)

    Dåliga bilder? Haha, alla dessa är ju bättre än mina bästa. :D

    Gillar din blogg, för du delar med dig av allt möjligt. Dina tankar och inte en fasad att allt är så bra. :D

    SvaraRadera