16 mars 2012

Prins Valter

Surfade runt på internet för ett tag sedan och hittade så fina namntavlor som man kunde beställa till sin bebis. Minns själv att jag hade en fin broderad variant i mitt rum, självklart var den vit med rosa detaljer eftersom jag är en flicka.

Namntavlorna man kunde beställa var dock ganska dyra och då kom jag på den briljanta idén att försöka göra en egen. Hade helst velat brodera en, eller måla på fri hand, men eftersom jag är lika dålig på bådadera så fick det bli att photoshoppa en! En uppesittar-natt tog det och såhär blev resultatet:

Självklart blev den blå eftersom Valter är en kille. Nä, den kunde väl lika gärna varit rosa, men just nu är jag lite besatt av den här ljusturkosa färgen. Skulle vilja måla varenda möbel i hela lägenheten i samma färg (och ångra mig dagen efter).

Vet inte riktigt om jag ska behålla "Prins Valter" dock? Ska det bara stå Valter istället?
Om ni undrar hur ugglan har blivit till så har jag faktiskt målat den! Men det är inte alls så svårt som det låter, bara att ladda hem en speciell pensel till Photoshop - och vips så är man konstnär!

Fotandet går det däremot väldigt segt med just nu. Har ingen inspiration alls. Men kan berätta att jag ska ha med tre bilder i fototävlingen här i Tranås nästa helg :) Det var tre teman och jag har med en bild i varje kategori, "Natur" "Sport o Fritid"och "Fritt tema".
Är inställd på att jag inte ska vinna något, så slipper jag bli besviken. Gillar egentligen inte fototävlingar, jag jämför mig alldeles för mycket med andra, men eftersom det var här i stan och det stod att man kunde ställa upp med bilder som var tagna med "allt från mobilen till proffskameran" så tänkte jag kanske att någon av mina bilder skulle platsa i alla fall.

Skickade in några bilder från Indonesien till Natur-temat, en jury har valt ut den bild som ska ställas ut och jag hoppas de valde en av mina ap-bilder (som jag tycker väldigt mycket om!)



Utställningen hålls i Brunnsparkskyrkan nästa lördag (24:e), gå dit o kolla vet jag!

/Emelie

4 kommentarer:

  1. Vad fin namntavlan blev!! Jag har faktiskt också gjort en, skrivit ut hemma och ramat in. Blev superfint och mycket billigare än att beställa från nätet :) Roligare när man gjort själv också! Bra tips om pensel till photoshop, måste genast kolla in!!
    Lycka till i fototävlingen :)

    SvaraRadera
  2. Namntavlan blev jättefin. :) Skulle lätt kunna beställa en av dig ;)

    Men tack vad gullig du är. Men jag kan lova att du hade klarat av det galant du med. Man har liksom inget val direkt. :) Men jag är tacksam att det var med andra barnet. Hade det blivit en sådan förlossning med första barnet så kanske jag hade varit nervös. Nu hann jag aldrig bli det. Eftersom det gick så snabbt så var det så intensivt, knappt någon vila mellan värkarna så de var bara skönt att få det överstökat snabbt liksom. :) Hade jag följt kroppens signaler från början hade hon nog fötts hemma innan Henke kom hem. :D

    SvaraRadera
  3. Vad fint! Jag har också funderat på att försöka ge mig på lite photoshop-konst, har saknat inspirationen bara. Tavlan blev jättebra, ser himla proffsig ut och prins Valter tycker jag absolut det ska stå :)
    Jag o Aron ska också va med i fototävlingen. Jag med 4 bilder och Aron med 2. Ska bli kul men jag tänker som du att det är lika bra att inte förvänta sig nåt, hela Tranås fotoklubb lär ju vara med och alla duktiga hobbyfotografer i stan. Men det ska bli kul att få några bilder förstorade i alla fall, jag är så dålig på att framkalla.

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket snälla ni! :) Emelie: Ja det finns så mycket man kan göra i Photoshop med lite nya penslar! Googla på "free brushes" så kommer det upp många sidor där man kan ladda ner ifrån :)
    Johanna: Jag är verkligen imponerad hur som helst :) Och jag glömde ju skriva att bilden på er var jättefin. (vill du ha en namntavla så kan jag fixa en som du får skriva ut själv!)
    Lovisa: Vad kul att du också ska ha med bilder! Du har ju så himla många fina. Nä det är bättre att inte förvänta sig för mycket, men dina naturbilder är ju fantastiska så jag tror nog du kan ha en bra chans! Ja visst var det kul att man skulle få bilderna sen, det blir ju som sagt inte av att man tar fram förstoringar själv..

    SvaraRadera