29 januari 2012

Studio 54

Då börjar den sakta med säkert ta form, min lilla studio. Med en massa hjälp från mina underbara föräldrar är rummet helt klart, och det enda som fattas är studioutrustning.
Var där idag och kunde ju såklart inte hålla mig ifrån att testa lite. Med en sammetsgardin som bakgrund och min lilla externa blixt med softbox på tycker jag det blev ganska bra ändå.
Hade liksom ingen energi för att göra något roligt med bilderna, så det blev bara några "tråkiga" porträtt på tre söta (och inte alls tråkiga) familjemedlemmar.

snälla, underbara Petter som ställer upp som provmodell alldeles för ofta.

Lyckades få med vilden Lucas på bild, de tre sekunder han satt still.




Nikita posar som en riktig stjärna.


Meningen var att Valter skulle få vara modell också, men han var alldeles för trött och grinig för det idag. Så det var lika bra att låta bli.
Nu väntar jag bara på lite ork att ta mer bilder och fixa klart. Är nere i en liten svacka nu och varken orken eller sömnen vill infinna sig. Vill inte sömnen infinna sig, så vill så småningom inte livsglädjen infinna sig heller. Kroppen är svår att tillfredställa, den vill ha och vill ha. Det ska vara mat, sömn och kärlek. Det ska vara frisk luft och vila. Ibland får man inte ihop det, och då önskar jag att det fanns något snabb-alternativ som man kunde ta till i nödfall. Som tex att åka och köpa en pizza när man inte orkar eller hinner laga mat. Tänk en "snabbsömn", eller en "snabbpromenad" som man kunde ringa och beställa för sisådär en hundralapp. Risken vore väl att det skulle bli sådana där snabb-alternativ allt för ofta och så skulle kroppen paja förr eller senare ändå. Precis som om man bara skulle leva på snabbmat.

Nä, det finns inga enkla utvägar. Det är bara att ta tag i det och låta det ta den tid det tar, tyvärr kanske man går miste om en del på vägen, men så får det bara vara. För hur gärna jag än vill göra allt och tillfredsställa alla så måste jag gå först, för nu är jag mamma och någon behöver mig. En trasig mamma = trasig bebis. Så, nu ska jag börja med lite sömn och kärlek. En bra bit på väg..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar