5 september 2011

Bebis, bebis, bebis

Ja, bebis. Får det plats mycket mer i mitt huvud just nu? Nä, knappt. Herregud, man blir verkligen störd av dessa gravidhormoner.

Jag som var så bombsäker på att jag aldrig skulle bli sån här. Jag skulle minsann inte handla en massa och pyssla med bebisrum, vi skulle inte ha någon ny vagn. Jag skulle i princip inte ha handlat en endaste grej innan ungen var här (hade inte riktigt det där praktiska tänket då heller).
Men så blev det ju inte riktigt, de första månaderna höll jag mig bra. Kan inte komma ihåg att jag handlade något speciellt, förutom livsviktiga underkläder och mammabyxor.

Men sedan smyger det sig på, sakta men definitivt säkert. Boa-suget. Man vill handla små gulliga bodysar, skruva ihop spjälsäng, tvätta, stryka (?), vika, bädda.. Varje dag sitter du på blocket och letar barnvagnar, traderar bebiskläder, googlar på allt som har med graviditet o barn att göra och sist men inte minst, plöjer igenom varenda graviditetstidning som finns (för att sedan övergå till föräldrartidningar).
Men trots allt detta, är det faktiskt helt underbart. Jag hade ingen aning om allt detta innan, trodde inte det var så himla speciellt att vara gravid. Men nu vet jag, antar att man kan säga att jag är invigd. I alla mammors underbara värld (aha, det är därför folk skaffar barn? ungefär).
Sedan är det jobbigt också, men det fattar väl de flesta så det känns inte som om jag behöver rabbla upp allt sådant.

En sak som jag verkligen saknar under graviditeten är förstås ridningen. Nu red ju jag ganska länge ändå (till v 24 om jag inte missminner mig), men efter att Naomi försvann kändes det inte riktigt som om det var någon idé att hålla på längre.
Men igår fick jag en härlig flashback igen, då jag fick skritta en sväng på Cherokee (hästen som min vän Amanda tar hand om). Vilken lycka.
Har faktiskt en bild från kalaset, tog mig dock friheten att måla över mitt ansikte då det verkligen inte gjorde bilden rättvisa.


Tillbaka till boandet och bebiskläder. Förra helgen var jag i Petter på shoppingrunda och inhandlade våra första bebisplagg GEMENSAMT! Petter verkade (se verkade) faktiskt intresserad och det kändes förstås extra kul när han var med o bestämde vad nuffen i magen ska ha på sig när den kommer ut.

Detta blev det, från H&M:



Fint, tyckte vi.

Ha det fint allihopa /Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar