7 augusti 2011

augusti - Petters månad

Hemkomna från Kroatien. En vecka fylld av händelser, Petter o jag firade två-årsjubileum (eller vänta lite, det gjorde vi inte alls för det hade vi helt glömt bort) och Petters 28-årsdag. Vi missade tvåårtillsammansgrejen, men det gjorde inte så mycket för vad ska man göra då egentligen? Har aldrig lyckats så bra med sådana där saker. Petters födelsedag firade vi däremot med pompa o ståt! Eller, inte så mycket pompa egentligen men en middag värdig kungen skulle man väl kunna påstå i alla fall. Middagen som vi blev så mätta av att hela dagen efter gick åt till återhämtning.

Förutom att fira födelsedagar och sådant har vi ju gjort lite annat också, däribland cyklat i en massa uppförsbackar, gått i en massa uppförsbackar, badat, solat o ätit glass.
Så, en bra semester var det. Kroatien är jättefint, tror dock jag hade uppskattat det mer om jag hade varit icke-gravid. Det här med att ligga still på stranden hela dagarna i myrstacken av allt annat folk är inte riktigt min grej, och vi gjorde därför några tappra försök att ge oss ut på lite utflykter och strand-jakter. Men 35 graders värme och gassande sol kan bli lite för mycket även för den mest envisa gravida, så utflykterna blev väl inte de mest lyckade.
Fick iofs uppleva en äkta nudiststrand, och det kan ju vara lite roligt.

Nog om det. Anledningen till det här inlägget var ju egentligen att jag ville fira Petter lite till. En sådan kille förtjänar all uppmärksamhet han kan få, för han måste verkligen vara en på miljonen.
Undrar hela tiden hur just jag hade turen att träffa honom? Väldigt konstigt. Men alldeles underbart såklart.

Petter, världens finaste 28-åring, jag älskar dig.



1 kommentar:

  1. Grattis till Petter! Och Grattis till dig att du hittade en fin kille, det har du förtjänat fler gånger om :) Kramar

    SvaraRadera