25 juli 2011

Alice 1 år

I torsdags fyllde Alice 1 år. Det firades med pompa o ståt och mamma Sophia hade bakat 7 sorters kakor och tårta. Ett paradis för en gravid kvinna med andra ord.


Födelsedagsbarnet





Idag (eller ikväll) har jag även vart igång o redigerat lite, samt träffat min senaste kund för utvalning av bilder. Hon var verkligen jättenöjd, så det känns så himla kul! Tre bilder ska förstoras, och resten framkallas i små bilder. Sedan ska förstoringarna ramas in, så jag har lite jobb den här veckan :)
Kommer visa upp bilderna här på bloggen så småningom, när mamman till pojken gett sitt tillstånd.

Redigerat bilder har jag gjort för min andra kund, Svenska Fälg. Jag var och fotade bilder på företaget som ska användas vid en företagspresentation. Självklart ska företaget visas från sin bästa sida så idag har jag faktiskt retuscherat litegrann (är ju starkt emot retuschering egentligen och vägrar lära mig det, men ibland så måste man helt enkelt;).

Före:


Ser ni vad som har fixats till? :)

Nä, nu ska jag jobba mig igenom den här natten. Ett jobbpass till den här veckan, sen ska jag o Petter ha semester. Bara vi två, och lille nuffen i magen. Ska faktiskt bli skönt att lämna bort mina två korvar till hundar och vila lite, för hur underbart det än är att ha hund kan det vara lite jobbigt ibland också (speciellt med hundratusen jävla gravidhormoner, svettningar, 6 extrakilon och ryggont).

Sov gott /Emelie

3 kommentarer:

  1. Hej! Såg att du lämnat ett avtryck på min blogg! Jättekul! Så nu gör jag likadant här:-) Måste säga att du tar väldigt fina bilder! Skulle vara kul att ha på mina barn..men jag vet av erfarenhet att de inte är de lättaste att fånga å bild! Har väl blivit skadade av allt fotande från mig under deras uppväxt:-) Eller du kanske har bra trix för att få dom att sitta still?!

    SvaraRadera
  2. Ah, tack så mycket för kommentaren! :) Ja barn är inte det lättaste att fånga på bild, speciellt inte när man vill ha fina syskonkort o få med alla på samma kort! Det enda knep jag har är att knäppa så många bilder det bara går, och hoppas på att det blir några bra utav alla 120 ;) Sedan tycker jag oftast det är lättast att ta på dom i mer avslappnad miljö, typ i trädgården eller hemma.

    SvaraRadera
  3. Nu såg jag vad du hade retucherat bort :) Den nakna dvärgen under svenska fälg skylten, eller hur?? ^^

    SvaraRadera