18 juli 2011

Loppisfynd och renoveringar

Börjar äntligen få lite ordning på det "övriga" rummet nu. Det "övriga" rummet är alltså det som i framtiden ska bli rum till den lilla person som snart ska flytta in i våran lägenhet.
Sen vi flyttade in har det rummet verkligen varit det "övriga" rummet, den plats där man slänger in saker som man inte vet vart man ska göra av. Den plats där det inte gör något om det ligger kläder utspridda på golvet, eller gitarrer lite överallt. Lite tråkigt har det kännts, det där rummet. Så småningom ska golvet fixas och någon roligare tapet ska komma upp på väggarna, men lite går ju att piffa till ändå!

Var på loppis hos min svägerskas föräldrar igår och hittade lite smått o gott. Sedan har jag även shoppat en byrå och ett skötbord på en annan loppis. Så det är mycket loppis, men det gillar ju jag. Hoppas våran nya familjemedlem kommer uppskatta det lika mycket.

Här ser ni då det "övriga" rummet som har fått sig en liten makover. Golvet o väggarna är som sagt inget jag gör något åt nu utan det får bli ett framtida projekt. Det är vitt, väldigt vitt. Och jag antar att den lilla krabaten som sedan ska ha rummet inte kommer ha samma smak som mamma. Men då får han/hon bestämma det själv och kanske måla väggarna på eget bevåg? (kommer ju ihåg vad man själv gjorde i unga år..). Till vänster syns loppisfyndade skötbordet och till höger Petters gamla byrå som jag fick lov att renovera ala Ikea-style. Den fina stolen fyndade jag på loppis igår.


Min loppis-byrå som har fått sig en liten makeover och en alldeles egen plats i sovrummet. Jämte den står spjälsängen, som vi fått av min snälla bror och hans tjej Kattis.


Har haft en liten bebis här på fotografering idag också. Alice heter hon och hennes mamma o pappa Camilla o Christian. Bjussar på en bild, fler kommer senare när alla är klara.


Och till slut kände jag bara att jag ville dela med mig av en ganska vanlig syn här hemma på Ekliden.

Nu ska jag fortsätta redigera bilder och drömma om Kroatienresan som vi bokade idag (just det, vi ska ju åka bort också. får bli mer om detta senare)

Ha det fint! /Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar