19 juni 2011

Sen en tid tillbaka

Sen en tid tillbaka har jag varit trött
Försökt att vara allt på samma gång
Så mycket man kan göra och borde och vill
Mitt i allt så ska man räcka till

Sen en tid tillbaka har jag varit tom
Och försökt att hitta spår som leder rätt
Ja det finns så mycket måsten att vara bra på det man kan
Och mitt i allt så ska man vara sann

Jag har ändrat i mitt rum, köpt nya möbler
Och samlat damm på min gitarr
För allting jag skriver blir ändå för kort
Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort

Sen en tid tillbaka har jag varit tyst
Och försökt att känna efter hur det känns
Ja man gör som alla andra och försöker att bli van
Men jag har tröttnat på att vara likadan

Sen en tid tillbaka har jag känt mig svag
Och försökt att vara nån till lags
Ja man kämpar för en plats som passar både här och där
Och snart har man glömt vem man är

Och jag har ändrat i mitt rum, köpt nya möbler
Och samlat damm på min gitarr
För allting jag skriver det blir ändå för kort
Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort

Sen en tid tillbaka har jag tänkt såhär
Och insett att jag måste börja om
Ja jag har kämpat för en plats som passar både här och där
Men snart ska jag hitta den jag är

En till låt jag önskar att jag skrivit och mycket väl skulle kunnat skriva om jag hade varit lika begåvad på låtskriveri som Melissa Horn.

Idag har det ju regnat hela dagen lång. Egentligen skulle jag träffat en en liten pojk och fotat honom idag, men eftersom bilderna skulle tas utomhus fick de planera läggas på hyllan ett litet tag.
Dock så har jag ju varit helt ledig idag vilket har varit jätteskönt. Har kunnat pula i lägenheten och faktiskt tagit lite bilder också. Så är ni nyfikna på hur det ser ut kommer lite smakprov här (ni som varit här kanske vill titta också, för ni kanske tycker bilderna är fina ändå liksom).









Ja det är inte riktigt klart ännu och det saknas ju lite på väggarna. Sovrummet och det andra blivande barnrummet men nu alltiallo-rummet ska renoveras. Men det får ta sin lilla tid, trots att jag tycker det är jättekul med inredning så vill jag inte lägga alla mina pengar på det. Så det tar ju lite längre tid att fixa ett hem när man får renovera begagnade möbler själv, fast resultatet är ju väldigt tillfredsställande!
Och visst är det skönt att kunna säga att det inte gör något om det blir ett märke i köksbordet för det kostade bara 200. Soffan är ett fynd från blocket för 1500, tror det är den dyraste möbeln vi har.
Den lilla fåtöljen hittade jag också på blocket för 200 kronor, och soffbordet är inhandlat på Erikshjälpen för 150 kronor.
Stolt som en tupp är jag över mig själv!

I veckan blir det besök på stans loppisar för inhandling av lite nytt porslin till köket :)

Ha det fint! /Emelie

4 kommentarer:

  1. men shit vad fiint! det ser så himla fräscht och mysigt ut. älskar golven! när vill du ha besök? ;)

    SvaraRadera
  2. Wow! Jättesnyggt!
    Kram Åsa S

    SvaraRadera
  3. Men Emelie!!! OJ så fint ni har det! Tillochmed sambon som har noll inredningsintresse höll med :) "Njae det är inte min stil, men det var jävligt snyggt" DET är bra betyg det! Där kommer den lilla att trivas, när det väl är dags för er ;) tusen kramar och lycka till med ALLT! Hälsn Jenny

    SvaraRadera
  4. Åh men tack så mycket!! :) Jag har turen att ha en sambo med noll inredningsintresse också så jag får bestämma allt själv, eller nåja, hade jag bott själv hade det varit lite mer blommigt men man måste ju tänka på deras manlighet.. ;)
    Lycka till med allt ni också! Kram Emelie

    SvaraRadera