23 juni 2011

Det här med utrustning.

Hur viktigt är det egentligen? Jag är lite gnällig nu. Min dator orkar inte, den stönar och svettas så fort jag ska försöka göra något ansträngande på den. Som ett exempel, använda Photoshop, Bridge och Explorer samtidigt. Oj oj, datorn brinner nästan upp! Och det tar ungefär 30 sekunder för den att utföra varje kommando.

Är det då dags att köpa en ny dator? Jag har lite pengar nu så jag har i praktiken råd, men jag VILL inte. För usch vad tråkigt det är att lägga pengar på saker!
Har i och för sig inte investerat något i mitt fotointresse sedan köpet av min nya kamera i våras, så det kanske är på tiden.

För att övertyga mig själv om att nya saker ibland är bättre satte jag mig ner och photoshoppade lite D70-bilder. Den älskade D70n som jag tyckte om så mycket! Trots att den var lite slö då och då. Men okej, jag erkänner. Bildbehandlingen av bilderna från nya pärlan D7000 går så mycket smidigare. Har nog blivit lite bortskämd.

Kanske ska jag behålla den här gamla skräpdatorn ett tag till? Man får ju inte bli för bortskämd menar jag. För skulle jag skaffa en ny skulle jag ju blir bortskämd med både bra kamera OCH bra dator, det kan omöjligt vara bra.
Hur som helst, här kommer ett litet urval av framgrävda D70 bilder som fick sig en liten uppfräschning i Ps.






Uppladdningen av bilderna tog ca 10 minuter och datorn är nu på gränsen till utbränd. Men hej, lite dagliga i-landsproblem ska vara bra för själen har jag hört!

/ Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar