3 april 2011

Who let the dogs out?

Idag har jag gett mig på en liten utmaning. Nämligen att få till lite fina inomhusporträtt på Iris. Det är två saker som gör det till en utmaning, nr 1: Iris är en valp på 10 veckor som nästan aldrig sitter still (förutom när hon sover) nr 2: Iris är svart och har mörka ögon. Så det gäller att få hunden att sitta still, ljuset måste bli perfekt, blixten ska samarbeta i rätt ögonblick. Ja, det är ganska svårt. Men några bilder blev faktiskt bra :) Med lite godis som lockbete och reflexskärm för bättre ljus så funkade det rätt okej.

Här är resultatet.

Det första försöket som resulterade i lite dåligt ljus, så jag har fått jobba med den ganska mycket i Ps. Blev inte ett jättebra slutresultat men jag tycker Iris var fin så jag tog med den ändå.




Nikita var inte så sugen på att bli fotad idag, men en bild kunde hon ställa upp på.

Vill du ha ditt husdjur fotograferat? Då är du välkommen att beställa tid hos mig. Maila för mer info och priser, emelie.lundstrom@live.se

3 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder på vackra hundar!

    SvaraRadera
  2. jättefina bilder. halkade in här genom någon annan blogg och är grymt imponerad! :)

    SvaraRadera
  3. Tack så jättemycket! Det värmer verkligen :)

    SvaraRadera