30 januari 2011

Tales Of A Scorched Earth

2008 var jag ute och reste lite i världen. Under gymnasietiden fotade jag väl litegrann, med analoga systemkameror. För på den tiden, med risk för att låta gammal, hade knappast någon vanlig och dödlig  råd att köpa den enda digitala systemkamera som fanns ute. Och kostade ett antal tusenlappar. Jag fick en analog systemkamera i födelsedagspresent ett år. Tror det kan ha varit 2003. Den hade tillhört min morfar, och självklart finns den fortfarande kvar här hos mig. Dock så var det svårare att utvecklas med en analog, det gick åt mycket film, och tid i framkallningsrummet alternativt en massa pengar för att lämna in på framkallning. Så mitt intresse svalnade lite, då jag hellre ville lägga mina pengar på ridning och annat roligt. Jag ångrar det nu. Litegrann. Fast visst har jag fotat ändå, dock med en liten kompaktkamera som kanske inte alltid gav de bästa bilder men ack så MÅNGA, roliga bilder.
Så för att komma till saken. Under resan 2008 hade jag alltså med mig min kompaktkamera, en Nikon coolpix (som tyvärr inte lever längre). Många bilder blev det, vissa mindre bra, vissa bättre. Så idag har jag suttit med några i Photoshop och grejat lite. Överdrivet redigerat skulle man väl snarare kunna kalla det. Men det är kul!

Här kommer lite bilder från Nya Zeeland, 2008:







Sov Gott /Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar