25 januari 2011

I Want The World To Stop

Har beställt lite kurslitteratur idag. Plånboken blev mindre glad men jag hoppas att jag kommer bli desto mera glad när jag får hem böckerna! Dessa tre blev det, för tillfället:





Var inne och tittade på ett gammalt bildarkiv om Tranås (staden jag bor i) idag. Vilka otroligt vacka bilder, för att inte tala om hur otroligt vackert Tranås var en gång i tiden. Det är inte utan att man börjar fundera på vart det gick fel egentligen? Vem bestämde att alla dessa vackra hus skulle rivas till förmån för gråa, fyrkantiga byggnader som bara skriker depression!? Ja, jag antar att det är något jag aldrig kommer få svar på. Men nog var världens lite vackrare förr ändå.






Bilder lånade av Holavedens Hembygdsförening.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar