23 januari 2011

Det finns mer i livet än att öka farten..

Nu är jag registrerad på min utbildning och kan från och med nu kalla mig för student, woho! Nu gäller det bara att skaffa sig bra rutiner och inte bli för ivrig med allting. Jag har en förmåga att skynda lite väl med saker, vilket oftast bara resulterar i att man står kvar där utan varken inspiration, lust eller ork att göra något mer till slut. Det är förstås ett scenario jag vill undvika just när det gäller detta. Men åh vad spännande det ska bli! Har precis suttit och läst igenom kursbeskrivningarna och här får ni se ett litet utdrag ur de båda.


Fotografering - Visuell Kommunikation

Efter avslutad kurs förväntas de studerande:
  • ha grundläggande teoretiska kunskaper i visuell kommunikation
  • kunna använda grundläggande begrepp för självständig bildanalys
  • ha en grund för att utveckla sina praktiska färdigheter i fotografi

"Mitt namn är Mattias och i min regi ska du får lära dig att bli en medveten och skicklig fotograf"   - Mattias Karlsson, Kursansvarig


Digital bildbehandling

Efter avslutad kurs förväntas de studerande:

  • ha kunskaper om, förståelse för och färdighet i att bildbehandla digitala fotografier
  • vara förtrogna med att använda programvaror för bildbehandling
  • kunna bildbehandla utifrån begränsade etiska krav

Låter väl alldeles förträffligt? Ja, vi får väl se hur det går men just nu känns det som om jag kommer tycka om det här.

Avslutar mitt alldeles första inlägg i den här bloggen med en bild från vår resa i Indonesien i höstas, och som Mahatma Ghandi sa, "det finns mer i livet än att öka farten"


Ha en skön kväll /Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar